Ford PWM-LLRV Verbauen
-
- Beiträge: 48
- Registriert: Do Jun 14, 2007 3:04 pm
- Wohnort: Plauen
- Kontaktdaten:
Habt ihr beim zusammenbauen gesehen das :
Install and solder R45, R46, and R48 {10KQBK-ND, 10K Ohm, brown, black-orange}. R45 is located beside R12 (the large resistor you spaced off the PCB), closer to the heat sink. R46 is located beside R45, above the "2005" text in the copyright notice. R48 is located very near the center of the PCB.
Also R45,R46 sind 10K und R48 ist aber 100K auf meiner verpackung und nicht 10K?? Ist hier nur ein beschreibungsfehler beim assembly oder ??
Install and solder R45, R46, and R48 {10KQBK-ND, 10K Ohm, brown, black-orange}. R45 is located beside R12 (the large resistor you spaced off the PCB), closer to the heat sink. R46 is located beside R45, above the "2005" text in the copyright notice. R48 is located very near the center of the PCB.
Also R45,R46 sind 10K und R48 ist aber 100K auf meiner verpackung und nicht 10K?? Ist hier nur ein beschreibungsfehler beim assembly oder ??
-
- Beiträge: 48
- Registriert: Do Jun 14, 2007 3:04 pm
- Wohnort: Plauen
- Kontaktdaten:
hast du die mal gemessen
hast du die mal gemessen was sie bei dir haben 100k oder 10k
mfg
mfg
ja hab sie aus der verpackung getan R45 & R46 sind mit 10K beschriftet und R48 ist mit 100K beschriftet ! Geprüft hab ich sie der Wiederstand passt ?
Die waren auch anders verpackt also nicht in der gleichen tütte?
Soll ich den R48 dann verbauen obwohl er 100K hat statt im assembly empfohlen wird den 10k zu nehmen ?
[img][img=http://img261.imageshack.us/img261/4307/img0514ey6.th.jpg][/img]
Die waren auch anders verpackt also nicht in der gleichen tütte?
Soll ich den R48 dann verbauen obwohl er 100K hat statt im assembly empfohlen wird den 10k zu nehmen ?
[img][img=http://img261.imageshack.us/img261/4307/img0514ey6.th.jpg][/img]
-
- Beiträge: 48
- Registriert: Do Jun 14, 2007 3:04 pm
- Wohnort: Plauen
- Kontaktdaten:
bei mir in der liste ist es auch so das der R48 auch 10K haben sollte
ist wohl was falschgelaufen beim verpacken
mfg silver
ist wohl was falschgelaufen beim verpacken
mfg silver
Zuletzt geändert von Silverhawk am So Jun 24, 2007 1:24 pm, insgesamt 1-mal geändert.
-
- Beiträge: 48
- Registriert: Do Jun 14, 2007 3:04 pm
- Wohnort: Plauen
- Kontaktdaten:
-
- Beiträge: 48
- Registriert: Do Jun 14, 2007 3:04 pm
- Wohnort: Plauen
- Kontaktdaten:
55. Time for a little testing. Install the processor, hook up the stimulator, hook up the DB-9 to the board and PC, fire up MegaTune, and bring up the "Realtime Display" window. You should be able to see responses when you move the knobs on the stimulator.
First, look at the RPM - it should change when you move the RPM pots on the stimulator. Note that if you have installed the VR input circuit jumpers in step #52, the stim is not currently designed to put out the sort of signal (AC) the VR circuit expects. However, by adjusting the pots at R52 and R56, you might be able to get a useable signal into MegaSquirt. The RPM may not be stable at each end of 1000-6500 range, but it should be workable over that range, at least. Then you'll know that the rpm input circuit is functioning at it should.
All sensors should react to the corresponding pots on the stimulator. Before doing anything else, go to 'Tools/Calibrate AFR table' and select your sensor. Then when the O2 pot is moved, the O2 voltage moves irrespective of the other settings. On the other hand, the EGO correction bar (or equivalent gauge on the tuning screen) WILL NOT move away from 100% unless you have the EGO correction parameters set properly and MegaSquirt senses the proper inputs to activate EGO correction. Note that if you have not connected a TPS to your MegaSquirt, (testing in car, for example) the TPS value will slowly creep up to a maximum value, and O2 correction will be disabled. You should check that MegaTune reads approximately the correct barometric pressure when no vacuum is applied. Below is a chart of the 'normal' barometric pressures for various elevations above sea level. MegaSquirt should generally be within 4 or 5 kPa of the values below at your elevation.
also anschließen und zu realtime display gehen und mal an den Stim rädern drehen und wenn ich dann da drehe gehen eben nur die 2 !
Über die Ms natürlich .
Hab noch gerade herausgefunden das wenn ich auf pin 3 von den Rädern die Spannng messe verändert Sie sich auch nicht und bleibt auf 4,9V.
First, look at the RPM - it should change when you move the RPM pots on the stimulator. Note that if you have installed the VR input circuit jumpers in step #52, the stim is not currently designed to put out the sort of signal (AC) the VR circuit expects. However, by adjusting the pots at R52 and R56, you might be able to get a useable signal into MegaSquirt. The RPM may not be stable at each end of 1000-6500 range, but it should be workable over that range, at least. Then you'll know that the rpm input circuit is functioning at it should.
All sensors should react to the corresponding pots on the stimulator. Before doing anything else, go to 'Tools/Calibrate AFR table' and select your sensor. Then when the O2 pot is moved, the O2 voltage moves irrespective of the other settings. On the other hand, the EGO correction bar (or equivalent gauge on the tuning screen) WILL NOT move away from 100% unless you have the EGO correction parameters set properly and MegaSquirt senses the proper inputs to activate EGO correction. Note that if you have not connected a TPS to your MegaSquirt, (testing in car, for example) the TPS value will slowly creep up to a maximum value, and O2 correction will be disabled. You should check that MegaTune reads approximately the correct barometric pressure when no vacuum is applied. Below is a chart of the 'normal' barometric pressures for various elevations above sea level. MegaSquirt should generally be within 4 or 5 kPa of the values below at your elevation.
also anschließen und zu realtime display gehen und mal an den Stim rädern drehen und wenn ich dann da drehe gehen eben nur die 2 !
Über die Ms natürlich .
Hab noch gerade herausgefunden das wenn ich auf pin 3 von den Rädern die Spannng messe verändert Sie sich auch nicht und bleibt auf 4,9V.
-
- Beiträge: 48
- Registriert: Do Jun 14, 2007 3:04 pm
- Wohnort: Plauen
- Kontaktdaten:
ja genau weil ich ja die spannung nicht bekomme wenn ich am rad drehe daher glaub ich auch nicht das ich da was einstellen muss?
dridders wenn ich messe und am rad drehe dann ist es aber der rechte pin der von 0-5V einstellbar ist und es wird auch so richtig in megatune angezeigt wiegesagt halt nur bei CLT & IAT
dridders wenn ich messe und am rad drehe dann ist es aber der rechte pin der von 0-5V einstellbar ist und es wird auch so richtig in megatune angezeigt wiegesagt halt nur bei CLT & IAT