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KDFI 1.4 2013 defective

Nachricht
Autor
snicolae
Beiträge: 3
Registriert: Mo Okt 08, 2018 12:34 pm

KDFI 1.4 2013 defective

#1 Beitragvon snicolae » Mo Okt 08, 2018 12:45 pm

Hello,
I've joined the forum because there are a lot of users that dealt with KDFI units.
Sorry, i don't speak german!

I have a 2013 KDFI never installed. Last week i wired it in my 1990 Audi 80 Quattro. The unit seems to be defective.
- Both Hall inputs get no signal, no matter the settings;
- Lambda shows 14.7 most of the time and jumps to 18 for a second or two;
- Output tests don't work except for the fuel pump;
- No spark;
- No injector command;
- When changing a setting the idle valve clicks once;
- Input voltage varies on display 12-12.7, but at the pin the voltage is constant 12.75;
All wiring is ok, i'm an electronics technician.

Do you have any idea?
Thank you!

German via Google Translate:

Hallo,
Ich bin dem Forum beigetreten, weil es viele Benutzer gibt, die sich mit KDFI-Einheiten beschäftigen.

Ich habe eine 2013 KDFI nie installiert. Letzte Woche habe ich es in meinem Audi 80 Quattro von 1990 verdrahtet. Das Gerät scheint defekt zu sein.
- Beide Hall-Eingänge erhalten kein Signal, unabhängig von den Einstellungen;
- Lambda zeigt die meiste Zeit 14,7 und springt für eine Sekunde oder zwei auf 18;
- Ausgangstests funktionieren nicht mit Ausnahme der Kraftstoffpumpe;
- Kein Funke;
- Kein Injektorbefehl;
- Beim Ändern einer Einstellung klickt das Leerlaufventil einmal;
- Eingangsspannung variiert auf dem Display 12-12.7, aber am Pin ist die Spannung konstant 12,75;
Alle Verkabelung ist in Ordnung, ich bin ein Elektroniker.

Hast du irgendeine Idee?
Vielen Dank!

Bob 16V
Beiträge: 57
Registriert: Mi Jan 27, 2016 7:59 pm

Re: KDFI 1.4 2013 defective

#2 Beitragvon Bob 16V » So Okt 14, 2018 4:50 pm

Which Version? Internally or externally O2 controller?
Internally: It is possible that the jumper SJ3 was not set. This is located behind the wide black plug under the plugged board.
Alternatively, it would be possible to otherwise connect the GP2 pin to ground.
Golf III 16V (ABF) Turbo
K-Data kdfi V1.4 PNP MS2 V3.4.2


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